Kommundelsprogram Marstrand

Marstrand och Koön är ett hållbart året-runt samhälle med 3000 invånare. Centrumutveckling har främst skett på Koön med fullgod kommunal service och infrastruktur. Marstrand är Bohusläns största besöksdestination med kultur, matupplevelser, naturupplevelser och båtlivet i centrum. Marstrand är en internationell seglararena av världsklass.

• Marstrand ska få ny skola på Koön, då behövs också en ny idrottshall.
  • Bygg för ett levande Marstrand, 75 % ska vara hyresrätter
  • Stoppa utförsäljning av hamn, färja
  • Strandverket, långsiktigt utvecklingsavtal.
  • Ny förskola/skola på Koön 2022, planläggning börjat vid Danske Steen
  • Bygg klart cykelvägen Kungälv – Marstrand
  • Vi vill stötta och utveckla fasta färjeförbindelser från Marstrand till Göteborg och Tjörn samt färja från Kungälv till Göteborg.

Kommunfullmäktigelistan 2018-2022
Våra kandidater, Kommunfullmäktige Kungälv 2018-2022 1 Miguel Odhner, Utbildningschef, Harestad 2 Erika Sjöblom, Undersköterska, Kareby  3 Assar Wixe, Studerande, Kungälv 4 Ingela Rossi, Fritidsledare, Kungälv 5 Johan Holmberg, Lärare, Harestad 6 Pia Gillerstedt, Arkeologistuderande, Kungälv 7 Jonas...
Fler bussturer och pendelparkeringar på landsbygden
Vi har infört fri kollektivtrafik för yngre och pensionärer. Detta har gjort skillnad och uppskattas av många. Nu vill vi ta nästa steg. Kollektivtrafiken i Kungälv skall bli ett klimatsmart alternativ tillgängligt för alla runt om i vår kommun. Det ska vara tillgängligt, snabbt och enkelt att åka kollektivt.
Kommundelsprogram Marstrand
Starkare tillsammans – 15 vallöften för Kungälv
Vi ska leva ett gott liv i Kungälv, här vill vi bo. Men idag utmanas demokratin och den svenska modellen av de som vill dra isär samhället och människorna. Vi står för värderingarna frihet, jämlikhet och solidaritet. Alla ska ha möjlighet att växa upp i ett tryggt och öppet Kungälv, vi ska hålla ihop, vi är starkare tillsammans.
Scroll To TopEngagera dig »
%d bloggare gillar detta: