Socialdemokraterna Kungälv
Skön sommar = full fart på Sossarna i Kungälv.

Här ser ni Arbetarekommunens styrelse denna kväll, i sensommarsolen avhandla en lista på 24 punkter om hur vi planerar upp hösten, kurser, aktiviteter, budget och kommande medlemsmöten! Alla glada solbrända och på gott humör, känns bra!
Igår hade vi Socialdemokraterna i Kungälv dessutom ett bra möte där vi diskuterade vår ideologi och kommunens framtida fastighetsstrategi. Vad ska vi äga, vilken mark skall vi köpa, vilka hus kan man låta andra ha hand om. Självklart tycker vi Socialdemokrater att det är bra om kommunen har, sköter och äger sina viktigaste fastigheter för kärnverksamheten, bra diskussioner, bra möte innan beslut så medlemmarna kan tycka till.
Vill du veta mer om våra möten, bli medlem, hör av dig till vår ordförande erika.sjoblom@kungalv.se eller kommunalgruppens ordförande ingela.rossi2@kungalv.se

Några aktuella möten:
10 september 18-20 stadshuset
25 september är en info träff för nya medlemmar kl 18-20 i partilokalen
16 oktober 18-20 stadshuset
14 november 18-20 stadshuset
10 december 18-20.30 Ytterby, PRO lokalen
Hejsan alla kamrater!

Här kommer höstens datum för arbetarekommunens medlemsmöten.
10 september kl 18-20 i stadshuset
16 oktober kl 18-20 i stadshuset
14 november kl 18-20 i stadshuset
10 december kl 18-20.30 i Ytterby, Sparven -PRO´s lokaler.

Varje mötes datum ligger även på vår hemsida för de som inte har Facebook. Sprid gärna denna infon. Kommer även att stå i medlemsbrevs utskicket som går till alla medlemmar och att vi förhoppningsvis har rätt adress till personen.

Har du som medlem något önskemål som du vill att vi skall ta upp på ett medlemsmöte som tema så hör gärna av dig till mig: erika.sjoblom@kungalv.se eller 0709-287613.
Ha det så gott!
Socialdemokraterna Kungälv
Medan andra kommuner drar ner satsar vi på jobb för unga!
Socialdemokraterna Kungälv
Kommunstyrelsens ordförande om jämlikhet, demokrati och rättvisa.
Socialdemokraterna Kungälv
Nu är vi på plats för att träffa er på sommarens Vikingamarknad. Kom och prata en sväng med oss, köp en lott och passa på att ta hem ett par snygga solglasögon. De finns i flera färger och passar både unga och äldre😜.
Socialdemokraterna Kungälv
Ministern har rätt, men det behövs fler som röstar på Socialdemokraterna om vi ska få en ändring i denna fråga. Bli medlem i Socialdemokraterna!

Engagera dig »