Socialdemokraterna Kungälv3 dagar sedan
164 nya miljoner tillförs, slopar krav på effektivisering och ökar förtroendet för medarbetarna

Kungälvstrion tar ett stort steg från detaljstyrning, justerar upp budget och inför en tydlig tillitsbaserad ledning och styrning.

Budget 2022 är under beredning och skall beslutas i kommunstyrelsen den 13 oktober. Vid förra veckans kommunstyrelsesammanträde lämnade Kungälvstrion, bestående av Socialdemokrater, Moderater och Centerpartiet ett tydligt besked till kommundirektör, chefer, medarbetare och fackliga ledare.

- Ekonomin är stark, lån avbetalas, skatteintäkter ökar och alla politiska beställningar genomförs år efter år. Det är tryggt. Nu är tiden för ett mer modernt tillitsbaserat ledarskap. Därför höjs ramen inför 2022 med 16 miljoner och därmed stryks kravet på effektiviseringar men förväntningen på leverans, stolta medarbetare som gör skillnad och en hållbar nettokostnadsutveckling för en kommun som växer och är omtyckt ligger kvar, säger Miguel Odhner, kommunstyrelsens ordförande (s).
Socialdemokraterna Kungälv7 dagar sedan
Du har väl inte glömt att rösta i kyrkovalet? Det finns fortfarande tid, kl 20:00 stänger röstningslokalerna.

Med en röst på socialdemokraterna stödjer du en öppen folkkyrka, tar ställning mot främlingsfientlighet och diskriminering, står upp för bra arbetsvillkor för kyrkans anställda och tar ansvar för att kyrkans stora skogsegendomar hanteras på ett hållbart sätt.

Här kan du rösta i kyrkovalet 2021
Sök efter din vallokal eller en förtidsröstningslokal. Du kan söka antingen på gatuadress eller efter närmsta förtidsröstningslokal.

Kom ihåg att ta med giltig ID-handling.
Socialdemokraterna Kungälv7 dagar sedan
Idag gäller det!

Du som medlem i svenska kyrkan kan rösta i ödesvalet som kommer forma kyrkans inriktning för kommande generationer.

Vi socialdemokrater vill ha en öppen folkkyrka som står redo att ta emot alla människor oavsett etnicitet, läggning och härkomst. Mot oss står mörka konservativa krafter som vill förbjuda kvinnliga präster, motarbeta allt vad HBTQI är och till och med ta bort din demokratiska rättighet att som medlem i kyrkan få vara med och påverka verksamheten. Dessa grupper vill att en liten elit ska styra allt. Detta kommer vi som socialdemokrater aldrig acceptera och med din röst kan vi stoppa dem!

Med en röst på socialdemokraterna stärker du en engagerad grupp kristna som kommer arbeta för att förverkliga vårt manifest

Socialdemokraterna Kungälv1 vecka sedan
Jag heter L-G Andersson kandiderar till kyrkofullmäktige. Jag har plats 16 och jag vill att kyrkan är till för alla människor alltid.