Valrörelse Europaparlamentet

Valrörelsen inför valet till Europaparlamentsvalet är igång och vi behöver möta våra medborgare i samtal och tala om vikten av att gå och rösta den 9 juni

Dystra rubriker

Sjukvårdskris, krig i Europa, kostnadskris, klimatkris och gängkriminalitet. Tidningar, radiosändningar och sociala medieflöden fylls av nya dystra rubriker. För många är vardagen allt annat än bekymmersfri.

Vi behöver hålla ihop

Vi vet vad som krävs för att vi gemensamt ska vända det här läget. Det kommer inte vara enkelt, men det går. Ett samhälle kräver sin sammanhållning för att fungera. I svåra tider är det extra viktigt. Nu behövs inte fler populistiska lösningar och mer splittring. I tider av kris och osäkerhet ska vi hålla ihop.

Du behövs

Nu krävs gemensamt ansvar. Oavsett om det gäller sjukhusen i Sverige, att bryta rekryteringen av unga till kriminella gäng eller att se till att ekonomin går ihop. Gemensamt ansvar för orten där du bor, för landet vi lever i och för hela Europa.

Du som medlem i Socialdemokraterna i Kungälv är en viktig pelare i valrörelsen fram till valdagen den 9 juni. Vi kan alla bidra! Om du vill vara med och knacka dörr, anmäl dig idag på länken nedan. Du går aldrig ensam och går alltid tillsammans med någon som varit med tidigare

Anmälan dörrknackning

Daniel Tengwall