Tack för din röst

Tack alla valarbetare i Kungälv, ni har gjort ett fantastiskt jobb. Genom ert arbete har vi nått många av våra väljare och där med ökat våra mandat i kommunfullmäktige.

Tack för ett ökat förtroende

I Kungälv gick vi socialdemokrater framåt i valet, det innebär för oss i Kungälv att vi går från 15 till 17 mandat i kommunfullmäktige.

Det är med ödmjukhet vi tackar för ett ökat förtroende och vi ska göra vårt bästa för att förvalta det.

Vi är stolta över vårt Kungälv och  att få dela vårt land och vår kommun med alla er som också arbetar hårt. Med er som också vill att det ska gå bra för varje barn. Som vill leva i ett samhälle där vi känner tillit till varandra. Där vi respekterar varandra och där vi löser våra problem tillsammans.

Att luta sig tillbaka är inget alternativ för oss. Motkraften mot nationalism och mot högerns framväxt är vår mobilisering.

För varje ny medlem blir vi socialdemokrater en starkare kraft i svensk politik. Du behövs mer än någonsin. Bli medlem!

Socialdemokraterna i Kungälv tackar för förtroendet.

Nalle Johansson
Vice ordförande, arbetarekommunen