Ett starkt S lag

På Kommunfullmäktige den 24 november 2022 valdes Miguel Odhner till Kommunstyrelsens ordförande, Pia Gillerstedt till Social- och Omsorgsråd, Daniel Tengvall till Ekonomiråd och Jonas Andersson till Samhällsbyggnadsråd.

Samarbete

I Kungälv samarbetar vi Socialdemokrater med Moderaterna och Miljöpartiet. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för Kungälvs bästa dom kommande fyra åren. Vår gemensamma budget kommer upp för antagande i kommunfullmäktige den 1 december. där kommer du kunna se vår politik tillsammans med våra samarbetspartier bli en ny stark inriktning för Kungälv. Vi har stort fokus på Agenda 2030 och social hållbarhet.

Starka tillsammans

Som ordförande för Socialdemokraterna i Kungälv känner jag mig trygg med våra nyvalda kommunalråd. Vi kommer driva igenom så mycket socialdemokratisk politik som möjligt tillsammans med alla våra förtroendevalda partikamrater. Flera av våra företrädare är nya i sina uppdrag men de är inte nya i politiken. Tillsammans med oss som varit med länge bildar vi ett starkt lag.

Camilla Haag
Socialdemokraterna i Kungälv