Kungälv på väg mot en grönare framtid!

Det gläder mig att se att Kungälv klättrar i Miljöbarometerns kommunrankning och nu hamnar på plats 18 av 290 kommuner. Denna framgång är ett tydligt tecken på vårt gemensamma engagemang för en hållbar framtid. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Det är vi som invånare, föreningar och företag som gör skillnad varje dag. 🌍

Positiva resultat i Miljöbarometern

Kungälv visar på imponerande framsteg! Vi rankas nu 7 av 46 bland storstäder och storstadsnära kommuner, samt 2 av 49 i Västra Götalands län. Med en totalpoäng på 31,9 av max 53 har vi verkligen tagit stora kliv framåt. Varje poäng representerar våra insatser, där 16,7 kommer från enkäter, 11,9 från externa data och 3,3 från klimatdata. Dessa resultat bekräftar att våra satsningar på förnybar energi och effektiva avfallssystem ger resultat. Men vi kan inte luta oss tillbaka! Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Det kräver att vi fortsätter att arbeta hårt och sträva efter ännu bättre resultat.

Hållbara lösningar för alla

Som socialdemokrater anser vi att våra insatser måste kopplas till Agenda 2030. Det handlar inte bara om att minska koldioxidutsläpp; vi behöver säkerställa att alla i Kungälv har tillgång till rena resurser och en sund livsmiljö. Genom att arbeta med hållbara lösningar inom transport, energi och avfallshantering gör vi det enklare för alla att välja miljövänliga alternativ. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Varje medborgares engagemang är ovärderligt, och tillsammans kan vi bygga en stark och hållbar kommun

Engagera dig för vår planet

Låt oss fortsätta vår gemensamma kamp för en grön och rättvis framtid för Kungälv! Det fantastiska engagemanget hos våra medborgare gör verklig skillnad. Som medlemmar i Socialdemokraterna har vi en unik möjlighet att forma vår framtid tillsammans. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid – för vår planet, för våra barn och för framtida generationer! Ert engagemang är avgörande för att driva på förändringar som gynnar hela kommunen. Låt oss stå enade och göra Kungälv till en plats där hållbarhet och gemenskap går hand i hand!

Pia Gillerstedt Camilla Haag
Social- och omsorgsråd Ordförande Socialdemokraterna Kungälv